Miért is nyitom a Jó tanácsok rovatot?

24 november 2015
 november 24, 2015
A “Jó tanácsok” rovat valószínűleg egy hosszú “neverending story” lesz.

25 évesek lettünk a Snowboardshoppal, mondhatjuk egyidősek vagyunk a magyar snowboardozás történetével, és ennyi év után kijelenthetjük: kezdő fronton a helyzet változatlan.
A kezdő, vagy haladó boardosok ugyan rengeteg fórumról vásárolhatnak lapot, de általában vak vezet világtalant.

Az egyre kiforrottabb a snowboard építés, “SHAPE “-elés tárháza mentén tovább nőtt a káosz, még nagyobb lett az útvesztő, ha egy kezdő boardos nem tud naprakész szakemberhez fordulni.

Pedig semmi sem hülyeség, amit az elmúlt 25 évben kitaláltak, amióta fellendült ez a csodálatos szabadidősport. Újra neki kell esnünk az alapvető fogalmak tisztázásának, hogy a snowboard felszerelés vásárlása ne hasonlítson egy műcsarnokbeli festmény nézegetéséhez. Tudom jól, rengeteg snowboard szaküzlet leépült, tönkrement az elmúlt pár évben. Ez szomorú, a szakmára nézve, már ha elfogadjuk, hogy van ilyen szakma.

Az, hogy a vásárlóknak van bátorsága különböző nagyáruházakban, vagy internetes portálokon – szinte bármennyi pénzért – értelmes eszmecsere nélkül bevásárolni, véleményem szerint, tragikus. A “hitelesség” kérdése újra előtérbe kell, hogy kerüljön. Állítom, hogy a szaküzletek eladóinak és képviselőinek fel kellene tenniük magukról egy videót, hadd lásuuk hogyan csúsznak ők a havon, akár sível, akár snowboarddal a lábukon.

Kicsit arra emlékeztet az ipari méretű kereskedelem példája, mintha mi vennénk meg a fanglit a kőművesnek a házépítéskor a Baumaxban. Vagy magunknak. Úgy, hogy sosem dolgoztunk előtte vele. Szóval miért is várjuk el egy oktatótól, hogy majd egy deszkán sosem állt ember által vásárolt (vagy ajánlott) lapon majd jól megtanít minket deszkázni? Mindegy, hogy mi nem értünk hozzá vagy az eladó.
Ha pedig magunk akarunk tanulni, akkor egy hozzá nem értő kereskedő gyakorlatilag a lehetetlen kategóriába lő ki minket a boltjából a havas hegyoldalra.
Ha a jövő síelői, boardosai beérik Decathlonokkal, Hervisekkel, eBayekkel, meg Blue Tomatokkal és Jófogásokkal – ne csodálkozzanak a sikertelenségen. És ez kerül a legtöbbe.

Ideje többet segítenünk a vevőinknek, egyszerűen tisztáznunk kell az alapfogalmakat. Magyarul, érthetően, nem angol nyelven, szlengben, érthetetlen frázisokkal.
Ez rovat ezt fogja tenni, s remélem példát mutat.

Nyomtatás